Literatur
1908Vittorio Pica Gl› Impressionisti Francesi Bergamo • 1908 • p. 58 (ill.).
1916Georg Swarzenski «Die Sammlung Hugo Nathan in Frankfurt a. M.» in Kunst und Künstler (15) • 1916/17 • pp. 112–113 (ill.).
1924Marc Elder A Giverny, Chez Claude Monet Paris • 1924 • fig. 13.
1925Florent Fels Claude Monet Paris • 1925 • p. 31 (ill.).
1945Georg Schmidt «Die Stellung des Künstlers in der menschlichen Gesellschaft» in Du (May) • 1945 • p. 16 (ill.).
1948Oscar Reuterswärd Monet, En konstnärshistorik Stockholm • 1948 • pp. 37 (ill.), 280.
1956Viktor Griessmaier Impressionismus Vienna • 1956 • fig. 7.
1958Doris Wild «Zur Ausstellung der Sammlung Bührle» in Alte und neue Kunst (9, no. 1/2) • 1958 • p. 18.
1959Benno Reifenberg Auguste Renoir, Das Ehepaar Sisley Stuttgart • 1959 • p. 26, fig. 11.
1961John Rewald The History of Impressionism New York • 31961 • p. 233 (ill., top; 41973, & various translations and editions).
1963René Wehrli «Emil G. Bührle, Zurich, French Nineteenth-Century Paintings» in Great Private Collections Douglas Cooper (ed.) • New York • 1963 • p. 219.
1967John Rewald «Notes sur deux tableaux de Claude Monet» in Gazette des Beaux-Arts (70) • 1967 • pp. 245-248, fig. 1.
1972Luigina Rossi Bortolatto L’Opera completa di Claude Monet 1870–1889 Milan • 1972 • no. 58 (ill.; 21978; German edition: Das Gesamtwerk von Monet 1870–1889, Lucerne etc. 1972 • French edition: Janine Bailly-Herzberg, Luigina Rossi Bortolatto, Tout l’œuvre peint de Monet 1870–1889, Paris 1981, no. 26 [ill.]).
1973Leopold Reidemeister etc. Stiftung Sammlung Emil G. Bührle • Fondation Collection Emil G. Bührle • Foundation Emil G. Bührle Collection Zurich & Munich • 1973 • no. 69 (ill.; 21986).
1973Kermit Swiler Champa Studies in Early Impressionism New Haven & London • 1973 • p. 29, fig. 38.
1974Daniel Wildenstein Claude Monet, Biographie et catalogue raisonné vol. 1, Peintures 1840–1881 • Lausanne & Paris • 1974 • p. 112, n. 848, no. 129 (ill.; 2Monet, Catalogue raisonné; Werkverzeichnis, vol. 2, Nos. 1–968, Cologne 1996).
1976Theodore Reff Degas, The Artist’s Mind New York • 1976 • pp. 222–223, fig. 148.
1977Theodore Reff Degas, A Master among Masters New York • 1977 • fig. 36.
1978Joel Isaacson Observation and Reflection, Claude Monet Oxford • 1978 • pp. 63 (ill.), 197 (French Edition: Claude Monet, Observation et réflexion, Neuchâtel 1978).
1991ReVision, Die Moderne im Städel 1906–1937 Städelsches Kunstinstitut • Frankfurt/Main • 1991–92 • p. 36, fig. 6.
1992Alfred Sisley (exh.cat.) • Royal Academy of Art • London etc. • 1992–93 • fig. 138.
1994Emil Maurer Stiftung Sammlung E.G. Bührle, Zürich Bern • 1994 • p. 39 (ill.; English edition: Foundation E.G. Bührle Collection, Zurich, Bern 1995).
2005Pamela Todd Im Salon, Zu Besuch bei den Impressionisten Stuttgart • 2005 • p. 72 (ill.).
2005Lukas Gloor • Marco Goldin (ed.) Foundation E.G. Bührle Collection, Zurich, Catalogue vol. 2 • Conegliano & Zurich • 2005 • no. 78 (ill.; German edition: Stiftung Sammlung E.G. Bührle, Katalog • Italian edition: Fondazione Collezione E.G. Bührle, Catalogo).
2005Monet und Camille, Frauenportraits im Impressionismus (exh. cat.) • Kunsthalle Bremen • 2005–06 • p. 26 (ill.).
2010Marc-Henri Tellier François Depeaux (1853–1920), Le charbonnier et les impressionnistes Rouen • 2010 • p. 187 (ill. top), no. 290.
2010Mary Mathews Gedo Monet and His Muse, Camille Monet in the Artist’s Life Chicago & London • 2010 • p. 89.
2021Lukas Gloor «The Holdings of the Emil Bührle Collection: Illustrated List of All 633 Purchases» in The Emil Bührle Collection: History, Full Catalogue and 70 Masterpieces Swiss Institute for Art Research, Zurich (ed.) • Munich • 2021 • no. 119 (ill.).
2021Elisabeth Eggimann Gerber Jüdische Kunsthändler und Galeristen, Eine Kulturgeschichte des Schweizer Kunsthandels mit einem Porträt der Galerie Aktuaryus in Zürich, 1924–1946 Cologne & Vienna • 2021 pp. 277, 280, fig. 39, 41.