Literatur
1972Jean-Dominique Rey • Denis Rouart Monet, Nymphéas ou les miroirs du temps Paris • 1972 p. 167 (ill. upper right).
1973Leopold Reidemeister etc. Stiftung Sammlung Emil G. Bührle • Fondation Collection Emil G. Bührle • Foundation Emil G. Bührle Collection Zurich & Munich • 1973 • no. 73 (ill.; 21986).
1979Daniel Wildenstein Claude Monet, Biographie et catalogue raisonné vol. 4, Peintures 1899–1926 • Lausanne & Paris • 1985 • no. 1979 (ill.; 2Monet oder der Triumph des Impressionismus, Cologne 1996, p. 437 (ill.); Monet, Catalogue raisonné; Werkverzeichnis, vol. 4, Nos. 1596–1983 et les Grandes Décorations, Cologne 1996).
1986Christian Geelhaar «’Le spleen de Giverny’» in Claude Monet: Nymphéas (exh. cat.) • Kunstmuseum Basel • 1986 • p. 115, n. 203.
1994Emil Maurer Stiftung Sammlung E.G. Bührle, Zürich Bern • 1994 • p. 40 (English edition: Foundation E.G. Bührle Collection, Zurich, Bern 1995).
1998Michael Leja «The Monet Revival and the New York School of Abstraction» in Monet in the 20th Century (exh. cat.) • Museum of Fine Arts, Boston • Royal Academy of Arts, London • 1998–99 • p. 291, n. 10.
2005Lukas Gloor • Marco Goldin (ed.) Foundation E.G. Bührle Collection, Zurich, Catalogue vol. 2 • Conegliano & Zurich • 2005 • no. 82 (ill.; German edition: Stiftung Sammlung E.G. Bührle, Katalog • Italian edition: Fondazione Collezione E.G. Bührle, Catalogo).
1999Pierre Georgel Claude Monet, Nymphéas Paris • 1999 • ill.
2006Pierre Georgel Les Nymphéas Paris • 2006 • ill.
2008Jean-Dominique Rey • Denis Rouart Monet, Les Nymphéas, L’Intégralité Paris • 2008 • p. 145 (ill. lower left).
2017Alex Weintraub «’Le centre est partout1; ‹The center is everywhere’» in Calme et Exaltation, Van Gogh dans la Collection Bührle; Calm and Exaltation, Van Gogh in the Bührle Collection (exh. cat.) Fondation Vincent van Gogh • Arles • 2017 • fig. 18.
2021Lukas Gloor «The Holdings of the Emil Bührle Collection: Illustrated List of All 633 Purchases» in The Emil Bührle Collection: History, Full Catalogue and 70 Masterpieces Swiss Institute for Art Research, Zurich (ed.) • Munich • 2021 • no. 237 (ill.).